Organizacija profesionalne kuhinje v 5 korakih

P

ospravljena in organizirana kuhinja je pol dela. To vedo profesionalni kuharji, velja pa tudi za manjše gostince in seveda za domače kuhinje. Z ustrezno organizacijo zmanjšujemo možnosti nesreč, pospešimo delovne postopke in zmanjšamo verjetnost, da bi pri naročilih šlo kaj narobe. Poglejmo, kaj lahko naredite v petih korakih.

Pospravljena in organizirana kuhinja je pol dela.

Pripomočki naj bodo blizu


Lonci, ponve in drobni pripomočki, ki jih ves čas potrebujete, naj bodo blizu postaj, kjer jih je mogoče hitro najti. Če jih lahko obesimo, si s tem še prihranimo dragoceni prostor na policah, na katerih, vemo, ni nikoli dovolj prostora. 


Ustvarimo kategorije


Na policah ustvarimo področja za podobne pripomočke: mešalniki naj bodo skupaj, deske posebej, sklede spet na drugem koncu. Prav tako naj ima vsak član ekipe svoj kotiček za opremo in če se le da - tudi za delo. Večje kuhinje imajo posebej postaje za meso, zelenjavo ali ribe. Če kuhinje ni mogoče organizirati na ta način, je vsaj pospravljanje opreme na eno mesto nujno. Zaposleni tako ostanejo fokusirani le na svoje delo, natančno vedo, katero opremo imajo in kje se nahaja. 

Police, police in še enkrat police

Police v profesionalni kuhinji

Zaprte omarice zamenjajte z odprtimi policami. Tako zmanjšate čas iskanja stvari, hkrati pa takoj vidite, kam je treba kakšno stvar pospraviti. Industrijske police, ki jih zlahka prilagodite glede višine, so za to posebej primerne, saj lahko z njimi izkoristite vsak centimeter višine. 

Pri hladilnikih pa lahko naredite enako. Namesto nepreglednih hladilnikov in zamrzovalnih omar se odločite za hladilne komore, v katerih lahko spet naredite red s pomočjo polic. 

Zaposleni tako ostanejo fokusirani le na svoje delo, natančno vedo, katero opremo imajo in kje se nahaja.

Hladilnik in FIFO logistika


Hladilnik profesionalne kuhinje naj deluje kot dobro organizirano skladišče. FIFO je kratica, ki pomeni first in - first out. Torej, kar smo najprej dali v hladilnik, moramo najprej tudi porabiti. Ta princip naj velja tudi za shrambe in ostale sisteme shranjevanja živil. Pri natančnem upoštevanju tega pravila, se težko zgodi, da nam ostane kakšno živilo s pretečenim rokom uporabe, kar zmanjšuje količino odpadkov in seveda preprečuje, da bi kaj neprimernega postregli gostom.


Označevanje


Označevanje rešuje veliko situacij v profesionalni kuhinji. Živila je dobro označevati in pri tem navesti naslednje podatke: kaj je, kdaj je bilo nabavljeno, kdaj odprto in kdaj poteče rok. Suhe sestavine v rinfuzi, kot so moka, sladkor ali riž lahko shranjujemo v večjih, dobro zaprtih posodah, vendar morajo spet biti dobro označena. Označimo lahko seveda tudi police in opremo, da vemo, kam kaj spada.


Povzemimo


Pospravljene in organizirane profesionalne kuhinje so bistvenega pomena za kakovost izdelkov in storitev. Pet korakov za bolj organizirano kuhinjo lahko pripomore k boljšemu počutju zaposlenih in k lažjemu opravljanju dela. Največ pa lahko naredimo še preden kuhinjo sploh vzpostavimo. Načrtovanje profesionalne kuhinje je ena od storitev podjetja Pajntar, ki vam zagotavlja, da bo prostor popolnoma izkoriščen, zaposleni pa bodo imeli poenostavljene delovne procese. Kontaktirajte jih in se dogovorite za svetovanje.

Delite to objavo